måndag 25 december 2017

Polisen i Region Mitt startar avhopparverksamhet för kriminella

Polisen i Region Mitt kommer nu till våren att starta en avhopparverksamhet för att hjälpa dem som vill lämna sina kriminella nätverk.
Magnus Eriksson är samordnare för avhopparverksamheten.

– Som samhället ser ut idag så tror jag att det kommer att bli en ökning av personer som vill hoppa av kriminella gäng och nätverk, säger han.

Polisregion Mitt, där Västmanland, Uppsala och Gävleborgs län ingår har sedan tidigare inte någon avhopparverksamhet. Förra året blev klart att alla sju polisregioner ska ha en avhopparverksamhet – med en regional samordnare som arbetar med frågan.

På polisregion mitt var det Magnus Eriksson på Uppsalapolisen som fick uppdraget under våren och han räknar med att verksamheten är igång under våren nästa år.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6849260

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar