torsdag 7 maj 2015

"Gucci-rockeren" Brian Sandberg, 48, slängdes ut ur Bandidos MC efter att ha sexchattat med en kvinna som tidigare var gift med en annan klubbmedlem.

– Jag beklagar det självklart och vill göra allt i min makt för att reda upp det, skriver han, enligt tidningen Ekstrabladet.


"Gucci-rockeren" Brian Sandberg, 48, slängdes ut ur Bandidos MC efter att ha sexchattat med en kvinna som tidigare var gift med en annan klubbmedlem.
Nu ber han klubben om ursäkt på Facebook.
– Jag beklagar det självklart och vill göra allt i min makt för att reda upp det, skriver han, enligt tidningen Ekstrabladet.
Danske Brian Sandberg – som har kallats både "Gucci-rockeren" och "Jetset-rockeren" på grund av sin för mc-kretsar ovanligt tjusiga framtoning – var under många år medlem i mc-klubben Hells Angels. I december 2012 gick han dock över till den rivaliserande klubben Bandidos.
Efter två år och tre månader hos sin nya klubb, hamnade Brian Sandberg nyligen i onåd hos klubbledningen. Orsaken var att han hade sexchattat med en exfru till en annan Bandidos-medlem.
Enligt Ekstrabladet ska Sandberg ha försökt inleda en relation med kvinnan via Facebook, där han skrivit meddelande till henne. Han ska i chatten ha bett kvinnan skicka bilder på sig själv och skrivit till henne om bland annat oralsex.

Bröt mot reglerna

När chatten blev känd hos Bandidosledningen, uteslöts Sandberg ur klubben. Enligt klubbens interna regler får medlemmar nämligen inte inleda relationer med andra klubbkamraters nuvarande eller före detta partners.
Sandberg tvingades också stänga ner sin Facebook-sida och ta bort alla bilder i sociala medier där han förekommer i Bandidos-sammanhang.
– Från dags dato är Brian Sandberg utkastad från Bandidos i bad standing. Det innebär att han inte längre får ha kontakt med någon i eller omkring vår miljö, sade Michael "Kocken" Rosenvold, europapresident i Bandidos, till Ekstrabladet i början av april.

"Beklagar"

Nu har Brian Sandberg startat sitt konto på Facebook igen, där han själv skriver om det inträffade.
– Nu är jag tillbaka här på Facebook!! MEN jag varken kan, eller vill kommentera situationen som ändrade mitt liv här den 31 mars. Dock vill jag tydligt understryka att jag dessvärre har gjort Bandidos MC besvikna genom att bryta mot reglerna. Det beklagar jag självklart och vill göra allt i min makt för att reda upp, skriver han, enligt Ekstrabladet.

"Är bara människa"

Han skriver vidare:
– Kom ihåg att jag bara är människa som också kan begå fel här i livet!!!!!!!
Ekstrabladet skriver också att Sanbderg har lagt ut två bilder på Instagram. På den andra visas texten "Be strong enough to let go and wise enough to wait for what you deserve". På svenska betyder det ungefär "Var stark nog för att släppa taget och klok nog att vänta på det du förtjänar".
I slutet av 1990-talet blev Sandberg också utesluten ur Hells Angels. Han togs dock till nåder och tilläts bli medlem igen.
http://www.expressen.se/kvallsposten/uteslots-ur-bandidos--ber-nu-om-ursakt/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar