tisdag 20 januari 2015

40-åring misstänks för grov terror mot kvinna

Den 40-årige mannen dömdes 2003 för människorov efter att ha korsfäst en person.
Nu misstänks han för mordförsök och för att vid upprepade tillfällen ha terroriserat kvinnor.
Vid ett tillfälle ska han ha låst in en kvinna på en mc-klubb och tvingat henne att lägga sig på en bit plast samtidigt som han tryckt en skarpladdad pistol i hennes mun.
– Jag tänkte att jag aldrig mer skulle få komma ut, aldrig få se mina barn, säger kvinnan i förhör.

Det var i maj förra året som en man blev skjuten i magen utanför en mc-klubbs lokaler i Kyrkbyn på Hisingen. Mc-klubben går under namnet Bulls mc och knyts av polisen till Hells Angels-sfären.
En man ska ha besökt klubben och där först blivit misshandlad av den misstänkte 40-åringen och ytterligare en man. Bland annat ska hans arm ha blivit bruten av ett slag med ett basebollträ. När mannen tillsammans med en kamrat kort därpå gått tillbaka till klubben blev han skjuten i magen.
– Jag hörde hur mannen sa "jag dör, jag dör", berättade en kvinna som hörde dramat efter skjutningen.
Enligt polisens förundersökning ska den skjutne mannen ha varit extremt nära att mista livet.

 

Hotade med pistol

Nu inleds rättegången mot mannen som förutom mordförsöket misstänks ha terroriserat två kvinnor vid ett flertal tillfällen med hot och våld.
En kvinna har i förhör berättat hur mannen släpat in henne i klubblokalen. Där har hon fått lägga sig på ett plastskynke samtidigt som mannen placerat en skarpladdad pistol i munnen på henne.

 

Misstänks för flera brott

Kvinnan berättar vidare om hur mannen satt skräck i henne under lång tid.
– Jag var helt jävla övertygad om att hade jag fått chansen så hade jag tagit pistolen och så hade jag skjutit mig själv hellre än att utstå en minut till med det här, säger kvinnan i förhör.

40-åringen misstänks nu för tre fall av grov misshandel, fem fall av olaga frihetsberövande, två fall av misshandel, grov kvinnofridskränkning, olaga hot och mordförsök.

– Det är svårt att veta vad jag ska yrka på för straff. Men om jag lyckas få igenom alla åtalspunkter så pratar vi om många år i fängelse, kanske tvåsiffrigt, säger åklagaren Lotta Nielsen till Göteborgs-Posten.

 

Dömdes för korsfästelse

Den misstänkte mannen nekar till anklagelserna om mordförsök.
Den 40-årige mannen dömdes 2003 till sex år och sju månaders fängelse efter en synnerligen grov misshandel.
Mannen hade då tillsammans med en kamrat snickrat ett träkors och efter det ha tejpat fast en man på det. Efter det misshandlades den korsfäste mannen innan han lämnades åt sitt öde. 40-åringens offer lyckades slutligen komma loss och kunde ta sig till ett fritidshus i närheten och larma grannarna.
http://www.expressen.se/gt/40-aring-misstanks-for-grov-terror-mot-kvinna/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar