tisdag 25 oktober 2011

"Tjock-Steffe": Jag är vältränad

Stefan "Tjock-Steffe" Eriksson, 49, är Sverige mest kända brottsling.
Nu talar han ut i tidningen Skurk om sitt öknamn.
– Jag är faktiskt vältränad, säger han.
I Sverige tillhörde Stefan Eriksson, 49, Uppsalamaffian från 1990-talet och blev i folkmun "Tjock-Steffe" – speciellt bland poliser.
Stefan Eriksson har aldrig gillat sitt öknamn. Han vill inte ens kännas vid det.
– Det där har Uppsalapolisen hittat på för att jävlas, säger Stefan Eriksson till tidningen Skurk.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13830273.ab


I senaste numret av tidningen Skurk intervjuar Dick Sundevall en av Sveriges mest omtalade brottslingar: Stefan Eriksson.

”Tjock-Steffe” säger sig ha bokplaner där han ska berätta mer om bland annat Ferrari-kraschen och den efterföljande fängelsevistelsen i USA.

– Det kommer jag berätta om i en bok framöver. Du får inte reda på allt Dick, säger Stefan Eriksson till Skurk.

I intervjun går Dick Sundevall igenom ett flertal av de skrönor och rykten som omger Stefan Eriksson och det som kallas Uppsala-Maffian. Just den beteckningen samt smeknamnet ”Tjock-Steffe” vänder sig Stefan Eriksson emot.

Den lokala polisen och medier har gjort en höna av en fjäder menar han.

– Det där med Uppsalamaffian har sedan förföljt mig i hela mitt liv. Förstört en massa schysta vita affärer och sånt där, säger han till Skurk.

Han hävdar att han blev placerad i ett hårdare fängelse än normalt i USA beroende på de svenska uppgifterna att han tillhört en maffiaorganisation.
http://realtid.se/ArticlePages/201110/25/20111025082016_Realtid549/20111025082016_Realtid549.dbp.asp

1 kommentar:

  1. Ja, vad ska han säga? :-)

    "Jag har inte gjort nå't. Det är ingen som förstår mig."

    SvaraRadera