måndag 10 januari 2011

Jag bör också åtalas för våldtäkt

Assangeaffären visar att vi svenskar har dimmiga föreställningar om hur den svenska våldtäktslagstiftningen ser ut. Jag själv borde ha suttit i fängelse för länge sedan. Och en miljon svenskar till, skriver Olle Andersson, mångårig programledare på SVT.

Härmed erkänner jag att jag gjort mig skyldig till sexuella övergrepp och våldtäkter av min hustru. Den senaste månaden har jag rannsakat mitt minne och kommit fram till 75 sexuella övergrepp under våra 38 år som gifta. I samtliga fall handlar det om att kondomen lossnat, utan att jag nämnt det för min partner. Oftast märkte jag det inte ens själv.
De senaste månaderna har jag kommit till insikt om att jag våldtagit min hustru kanske etthundra gånger genom fullbordade samlag, oftast utan kondom, då hon samtyckt men halvsovit.

Jag förstår nu, efter att ha borrat i mina förträngda minnen, att jag är en simpel våldtäktsman och bör behandlas därefter.

Detta är inget skämt, överåklagaren. Min hustru kan intyga allt när ni kallar henne till förhör.
För det är väl så, Marianne Ny, att rättsstaten fungerar likadant för alla, vare sig vi är megakändisar som Assange eller pensionärer som jag. Här får inte vara skillnad mellan hög och låg. Lagen ska gälla oberoende av ras och religion.
http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/08/jag-b-r-ocks-talas-f-r-v-ldt-kt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar