tisdag 30 november 2010

Slagen och rånad i sitt hem

De två unga männen bröt sig in och slog halvt ihjäl den tredje. De hade fått information om att offret förvarade 200 000 kronor hemma och ville dessutom misshandla någon som tillhörde Bandidossfären.

De fyra-fem brottslingarna var pistolbeväpnade och uppgav sig komma från en organisation med begynnelsebokstaven A (sannolikt Asir). De hade kommit för att hämta ett par hundra tusen som lägenhetsinnehavaren skulle vara skyldig dem.

Den de sökte påstods dessutom tillhöra en grupp med koppling till Bandidos MC.

31-åringen uppfyller, enligt egen utsago, inget av dessa kritierier.

- Jag låg och sov i soffan. De slog mig i huvudet och på ryggen, kanske 30-40 slag. Jag kände något av metall mot nacken. Jag spelade medvetslös för att klara mig, säger målsäganden i förhör.

Gruppen besökare hittade inga kontanter.

I stället snodde männen med sig i stort sett allt av värde som fanns i 31-åringen bostad – bland annat dykutrustning, platt-TV, plånbok, dator, klocka, globalknivar, två jackor, Mp3-spelare, tre mobiltelefoner, smycken, kamera, parfym och ljudanläggning.

- De sa att vi ska plocka dig och dina Bandidosvänner. Men jag hade ingen aning om vad de snackade om, summerar 31-åringen.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.501357-slagen-och-ranad-i-sitt-hem

1 kommentar:

  1. WOW! Det är typiskt för våra kriminella invandrare. de har ju ingen koll alls på något!!
    Skrämmande .men om de i allafall gått i skolan så skulle det nog gå bättre.

    SvaraRadera