torsdag 25 november 2010

Gangster sadlar om – till guldkung

Tjock-Steffes polare: Har lagt det kriminella bakom mig

På 90-talet var han ökänd torped och gangster.

Han var under 90-talet ökänd medlem i Uppsalamaffian. Tillsammans med Stefan ”Tjock-Steffe” Eriksson och Peter ”Pricken” Ulf ingick han i den kriminella ligans hårda kärna

Nu ska han lägga vantarna på privatpersoners guld – på laglig väg.

– Jag har helt lagt det kriminella livet bakom mig, säger Johan Enander till Veckans Affärer.

Sverige har gripits av guldfrossa sedan priset på den ädla metallen skjutit i höjden. Företaget SMS Guld satsar just nu stenhårt på att kapa åt sig en bit av marknaden.
– Det är helt vanliga svenskar som säljer guld till oss. När jag började förstod jag inte hur stort det här skulle bli. Intresset för guld bara fortsätter att växa, säger säkerhetschefen Johan Enander till VA.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8178964.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar