söndag 7 november 2010

"Allt är ett spel för gallerierna"


Thomas, din förre förläggare Per Gedin, som introducerade dig till din nuvarande, ville först att du skulle skriva om Hell’s Angels. Varför gjorde du inte det i stället?
TS: Jag kände att jag inte ville sitta på Angel’s Place i Ulvsunda industriområde och intervjua Tomas ”Dalle” Dahlén. Det verkade inte vara någon bra miljö.

Hade det varit farligare än att skriva ocensurerat om kungen?

TS: Jag var rädd för att åka på gängstryk av dem likt en gång Hunter S Thompson. Från kungagänget fruktar jag inget fysiskt våld, däremot att de sätter igång en smutskastningskampanj mot mig och mina medarbetare.
http://www.expressen.se/kronikorer/1.2204121/allt-ar-ett-spel-for-gallerierna

1 kommentar:

  1. WOW!!! Snacka om förutfattad mening om HA!! Thompson intervjua HA i USA på 60talet,
    Den här killen tror säkert att alla SD anhängare är nazister ,alla finnar har kniv ,alla danskar dricker öl, alla tyskar marscherar med uppsträckt höger näve. alla holländare knarkar osv osv

    SvaraRadera