tisdag 14 september 2010

Erik Almqvist redogör för grälet med Soran Ismails gangsterkamrat

I syfte att smutskasta Sverigedemokraterna inför det kommande valet har den uttalat SD-fientlige komikern Soran Ismail idag lagt upp ett kort videoklipp på internet som visar sverigedemokraten Erik Almqvist i ett offentligt gräl. Almqvist menar att den version som Ismail givit av händelsen är grovt felaktig och ger här sin version av grälet med Ismails gangsterkamrat.

Erik Almqvist kommenterar:

- Den aktuella händelsen utspelade sig i somras. Mannen som syns på det aktuella videoklippet tillhörde Soran Ismails gäng som vi tidigare haft en diskussion med angående Sverigedemokraternas politik. Efter ett tag började mannen uppföra sig mycket aggressivt, han hotade mig och gjorde klart att jag skulle akta mig för honom eftersom han tillhörde det kriminella gänget Original gangsters. Då jag tidigare utsatts för flera överfall och ett mordförsök kopplat till mitt politiska engagemang uppfattade jag situationen som mycket obehaglig.  Mannen försökte sedan stjäla min kamrats mobiltelefon. När vi försökte ta tillbaka den tog han fram en läskburk som han hotade att kasta i mitt ansikte, mm mm
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/erik-almqvist-redogoer-foer-graelet-med-soran-ismails-gangsterkamrat-471737

1 kommentar:

  1. Och här finns videon från SD

    http://politisktinkorrekt.info/2010/09/14/har-grips-soran-ismails-kriminella-van-av-polisen-hotade-sd-politiker/#more-57187

    SvaraRadera