måndag 20 september 2010

”Diagnosen har förändrat mitt liv”

Catarina, 35, fick diagnosen ADHD för två år sedan

Catarina Carlander, 35, fick sin ADHD-diagnos sent, väldigt sent. För två år sedan.
Då hade hon snurrat omkring inom psykiatrin i flera omgångar och dessutom varit fast i ett drogmissbruk från och till i 17 år.
– Jag har slagit på mig själv länge och undrat varför jag inte kan fixa saker som alla andra. Nu vet jag, säger hon.


När Catarina Carlander var barn var hon väldigt orädd.
– Jag kunde springa ut och dränka mig och hade inte vett att vara rädd. Jag minns att jag alltid var uppe och vandrade om nätterna. Jag hade svårt att varva ned och sömnsvårigheter – och jag kunde bli väldigt arg. Jag gick in på mitt rum, stängde dörren och bara skrek och skrek, ingen fick komma in. Jag kallade det ”arg-domen”, så fick jag ett ord på det.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article7818765.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar