onsdag 2 juni 2010

David Larsson kom fram: Det är jag som är Wanted - Daniel Luthman

I två och ett halvt år har han hållit sig gömd i Thailand och under den tiden debuterade han med boken "Jag är Wanted". Han har kallat sig David Larsson och många har spekulerat i vem han är och om han ens finns.                                                                   
-Nu är det läge att träda fram eftersom jag har gjort upp med de struligheter jag hade med den undre världen och med polisen, säger Daniel Luthman.



I september förra året släpptes boken "Jag är Wanted". Den handlar om Daniel Luthmans liv som kriminell. Men han höll sin identitet hemlig och skrev under pseudonuymen David Larsson. Han levde på flykt i Thailand.
  - Jag levde under hot från den undre världen och hade fortfarande vissa olösta saker med polisen. Efter boken kom ut har det löst sig och jag kunde återvända hem igen, säger Daniel Luthman.
På lördag kvällen höll han ett seminarie på Pure i Stockholm där han för första gången visade sig som sig  själv.

2010-05-28
http://www.crimenews.se/content/view/169906/1/

1 kommentar: