måndag 21 december 2009

Satan va mycket bludder om MC kulturen :)


Som mycket ung pojke va min bästis - cykel & moppepolare i Bollstanäs (MALLE) vars syster (Iren) hängde med äldre MC killar som körde chopper i Väsby, ev var det en storebror också men kommer inte ihåg. Vi körde alla moppar vi kom över, avgastrimning, måste varit 1972/75, dom körde inte HD, jävligt vilda hojar och säkert 3-5 år äldre farliga grabbar med långt hår.

Åren går - Dörrisarna på Dailys & Kolingsborg utmärker sig, senare ska även Juggarna startar västklubb i stan.

Några polare från Skin & Punktiden på helikopter sadlar om, köper hoj och startar klubb på Kvarnholmen.

Jag fanns en bit från Perkele MC, nära Lugnet men pysslade på med mitt, svartklubbar & warehouse partyn.

Sen går det några år, träffar Jan Axelsson, startar Agent006 med sina MC & en pubertala länkar. Eller om det var strax efter nästa? Minnet sviker...

Massor av MC-krig i Media, gör utflykter till Kattarp & Hasslarp & dansrotundan nära Staffanstorp men vågar inte knacka på, läser mitt nötta ex av  Live to Ride - knuttar och ryggmärken av Carl-Johan Charpentier.

Gör ett försök att få kontakt med min dåvarande lokala MC klubb på Österlen Wheel Legs MC, har hört att dom har fest på kvällen och åker dit redan på dan för att se om man kan haka på, stammande försöker jag fråga om det är fest på kvällen men va så otydlig där jag satt i min vita långa antikhandlar Dodge van att jag frågade om det var låst eller öppen klubb, dom bara stirrar på mig, åkte hem och käkade Stina kyckling i stället, läser åter Live to Ride.

Köper en Svensk veteranhoj som jag kör rally med mellan bondgården & mejeriet i Hammenhög som jag fantiserade skulle bli min första klubblokal om jag bara hittar dom där MC klillarna att starta klubben med... Läser alla Scanbike jag kan komma över

Av en händelse träffar jag ett högdjur i en känd Internationell klubb på en mingelfest i Södra Sverige, vit limo med bira & sprit i skuffen, party hela natten.

Sen går det något år, flyttar upp till Vikbolandet, gör en trevare och försöker få kontakt med Peking grabbarna, hittar ingen bra öppning. Plitar på ett brev för att bjuda klubben till min kåk men skickar inte brevet.

ca 10 år senare och åter i skåne

Sitter på landet och har tråkigt 2007, Loyalty BLF blänger och ser sura ut när våra vägar möts på Konsum, Ystad Allehanda & Expressen är full med skriverier om MC & bråk. Det har nu gått en jäkla massa år sen mina f.d dörrvakter blev fullvärdiga i Stockholm och dom stökiga Brödrarskapet MC antingen dog eller sadlade för att hjälpa kids på glid.

Bikerlivet har hela livet lockat men annat har varit på tapeten och dom såg ju så farliga ut med sina skägg och mullrande maskiner :)

28 Nov 2007 -MC Razzia slår upp portaren på full gavel

28 nov 2007 (108 poster) Första MC Razzia , har fortfarande inte någon HD, har röjt runt på blocket och köpt jacka, MC stövlar, prylar till tusen. Sover i support tröjor som värsta Interntnörden, är brevkompis med fängslade MC kändisar. trevar mig fram... Köper allt man kan läsa om hojklubbar, ser alla filmer gång på gång, lägger ut på bloggen, mina kamrater orkar inte höra ett ord till om hojklubbar, måste få tag i en hoj.


2008 (1664 poster)

2009 Blir med Facebook www.facebook.com/MCRAZZIA


2009 (3382 poster innan flytten) 
+

2009 (2095 poster på nya adressen) Nuvarande MC Razzia

Nu har jag köpt både en och två hela hojar, lärde mig köra på en parkeringsplats i Jönköping där jag köpte den första, en timme senare min första resan på HD mot Stockholm i full storm. Har sedan åkt mellan Dalarna & Skåne på fester var eviga Lördag, träffat en massa goa gubbar, några är på god väg att bli mina riktiga vänner.

Nästa steg rent privat är att lära mig bygga, får starta med någon Engelsk hoj för att på sikt gå över till en panna eller två, sen får vi se. Och det får ta den tid det tar det där med att bygga själv, men det måste göras, jag vill stolt kunna kalla mig Biker på riktigt en dag.

Vad som händer med MC Razzia i sin nuvarande form får tiden utvisa, det är en massa andra saker som lockar & jag har ju flaggat för att bloggen lägger ner förut.

Men en sak kom jag på i helgen, jag vill lära känna nytt folk på egna meriter, inte komma instövlande och knacka på hos klubbar som Mr MC Razzia & Co .....

Tolka det inte fel nu mina nya kamrater som jag lärt känna via bloggen & facebook, men ni förstår säkert vad jag menar.

Ett tips till andra som vill in i värmen. Om du inte redan känner din lokala klubb eller någon du är nyfiken på, skriv några rader via mail eller ring och hör om du får hälsa på. Om du gillar det du ser, besök klubben fler gånger tills du känner någon i klubben, fråga om du får hjälpa till med något, lyssna och lär, snacka inte själv hela tiden.... Sen går allt som på räls

Vänta inte lika länge som jag. Bikerlivet kan vara helt fantastiskt om man bara vill..  och vilka underbara kvinnor man träffar på ...... lev livet och njut

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i :) ut med dig och sluta lek reporter nu. Du ska åka för livet och för njutningen och sen får man hoppas att du hittar en klubb som passar dig.

    Fast fortsätt skriva hehe bloggen är ju bättre än o läsa aftonbladet iallafall :)

    SvaraRadera